Méta (Várméta)
Játékosok száma: 8-20
Kellékek: métaütő, métalabda, pulcsik és egyéb felesleges ruhadarabok, stopperóra
A pálya:

A játék menete: Az ábrából a játékhoz csak a várakat és az ütőhelyet kell letenni (pulcsik, pólók…), a pálya két (!) oldalvonalát (piros egyenes) az első és az utolsó vár, illetve az ütőhely határozza meg. Érdemes úgy letenni a várakat, hogy a bezárt szög kb. derékszög legyen. (A szürke segédvonal csak a váraknak egy körben való elhelyezését hangsúlyozza.)
A játék szabályai/menete: A csapatok a játék során két tevékenységet folytatnak: ütnek és elkapnak. Amíg az egyik csapat üt (ekkor ők az ütőcsapat), a másik csapat elkap (elkapócsapat), majd a szerepek cserélődnek. A játék elején sorsolással eldöntik a csapatok, hogy az első körben melyik csapat fog ütni, melyik elkapni. Az ütőcsapat tagjai az ütőhely közelében állnak fel, az elkapó csapatéi pedig egy kivétellel a pálya területén szétszóródnak. (Igaz hogy a pálya területe nem véges, ez nem azt jelenti azért hogy az elkapóknak az adott síknegyedben világot látni kell indulni. A szétszóródás ütőtávolságon belül értendő.) Az egy kivétel, a feldobó, aki az ütésekhez feldobja a labdát. A labda feldobását az ütőjátékos mellől (karnyújtásnyira) kell végezni, függőlegesen felfelé. Ha az ütőjátékos a feldobást rossznak ítéli meg, nem köteles beleütni, de lendítésből szigorúan három áll rendelkezésére. Amennyiben a labda hozzáér az ütőhöz, az ütés, ha pedig a pályán belül is esik le, akkor szabályos ütés. A pályán kívüli ütéseket a játékban homálynak nevezzük. A szabályos ütéskor az ütőjátékos elkezdhet futni a várakhoz, először az elsőhöz, onnan a másodikhoz…, úgy hogy amelyik vár mellett elhalad, azt futtában megérinti. A várakat kívülről kell megkerülni és kihagyni egyiket sem lehet. Ha a futó elindul, egy következő várhoz, akkor vissza már nem fordulhat. Megállni csak várakban lehet, azok megérintésével. Az elkapók feladata, hogy a játékos által elütött labdát minél gyorsabban visszajuttassák a feldobónak. A feldobónak az ütőhelyen lévő stoppoló helyre (egy pulcsira) kell a labdát letennie és ezzel egyidőben ’STOP’-ot kiáltani. Tehát a feldobóhoz való visszajuttatás tulajdonképpen nem is a feldobóhoz, hanem a stoppoló pontra való visszajuttatást jelenti, viszont a ’STOP’-ot csak ő kiálthatja. Fontos, hogy a labdát a stoppoló pontra letegye, és ne odadobja… Ha valamelyik ütőjátékos a ’STOP’ elhangzásakor két vár között van, akkor kiesik, fogoly lesz. A foglyok az ütőhely közelében gyülekeznek. A váraknál megállók, a következő ütőjátékos ütésénél tovább indulhatnak, céljuk, hogy beérjenek. Az ér be, aki átlépi az utolsó vár és az ütőhelyen átmenő „célegyenest”. Az utolsó várat ezért nem is kell megérinteni. Minden ilyen beérés 1 pont a csapatnak. Pontot kizárólag így lehet szerezni. Aki beért az ha megint rákerül a sor ismét üthet, majd futhat… Ha valaki a saját ütését úgy ítéli meg, hogy nem érdemes elindulnia mert az első várig sem jutna el míg a labda visszaérne, akkor az ütőhelyen félreállva, megvárhatja a következő ütést és ha azt jónak ítéli, futhat. Ugyanez vonatkozik a várakban állókra is, viszont amikor akár a várakból, akár az ütőhelyről a játékos elindul, akkor már „nincs visszaút”. A homályra nincs érvényes futás, amikor kiderül, hogy az ütés homály volt (leesik kint a labda), akkor az ütésre futóknak vissza kell menniük oda, ahol az imént álltak, aki pedig a homályt ütötte a következő ütő ütésére futhat. Az ütők először megállapodás szerint, később a beérkezés sorrendjében ütnek. Akinek az ütését még a levegőben, leesés előtt elkapják, az fogoly lesz. Három ilyen elkapás után csere van, tehát az ütő csapat egyelőre elveszíti a pontszerzés lehetőségét. A foglyokat a pálya saját ütésre való körbefutásával lehet kiszabadítani. Szabadulásuk után a foglyok ütnek. Ha valaki körbefutásakor a csapatnak egy foglya sincs, akkor a futásért 2 pont jár.
Az ütőcsapat, addig üt, míg meg nem esik az, hogy éppen nincs ki üssön (a játékosok foglyok, illetve a várakban vannak) vagy letelik az előre megbeszélt hosszúságú időlimit. Ez 10-15 perc szokott lenni. A cserénél az ütőkből elkapók, az elkapókból ütők lesznek. Az egész játék páros darab ilyen körből (cseréből) áll, így mindkét csapatnak ugyanannyi esélye van a pontszerzésre. A győztes csapat az amelyik több pontot ér el. A legmegzavaróbb, egyben legviccesebb szabály pedig álljon a leírás végén: amikor a csapat ütőcsapat, tagjainak nem szabad a labdát kézzel megfogni. Amikor ezt mégis megteszi valamelyik tag, csere van.