A Robotvezérelt Elektromos Kisautók Nemzetközi Versenyén a versenyzők akkumulátorral hajtott modellekkel indulnak. A magyar versenyautó az első órában 45 kilométert tesz meg. Az akkumulátor teljesítményének csökkenése miatt az autó a második órában kevesebb utat tesz meg, mint az első órában, a harmadik órában kevesebbet, mint a másodikban, és így tovább: az indulás utáni n-edik órában megtett útja mindig $ 95,5\% $-a az $ (n – 1) $-edik órában megtett útjának ( $ n\in\mathbb{N}; n > 1 $).
a) Hány kilométert tesz meg a 10. órában a magyarok versenyautója? Válaszát egész kilométerre kerekítve adja meg!
A versenyen több kategóriában lehet indulni. Az egyik kategória versenyszabályai lehetővé teszik az akkumulátorcserét verseny közben is. A magyar csapat mérnökei kiszámították, hogy abban az órában még nem érdemes akkumulátort cserélni, amelyikben az autó legalább 20 km-t megtesz.
b) Az indulástól számítva legkorábban hányadik órában érdemes akkumulátort cserélni?
A "Végkimerülés" kategóriában a résztvevők azon versenyeznek, hogy akkumulátorcsere és feltöltés nélkül mekkora utat tudnak megtenni az autók. A világrekordot egy japán csapat járműve tartja 1100 km-rel.
c) Képes-e megdönteni a magyar versenyautó a világrekordot a "Végkimerülés" kategóriában?
 
Megoldás:
a) A magyar autó 10. órában megtett útja (egész km-re kerekítve) 30 km
b) Legkorábban a 19. órában érdemes akkumulátort cserélni
c) A világrekordot nem döntheti meg a magyar autó