Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

Látogatók

Összes:
6 519 468

Mai:
2 162

Honlapok

SULINET Matematika

Oktatási Hivatal

Versenyvizsga portál
banvv

Matematika Portálok

Berzsenyi Dániel Gimnázium

berzsenyi

Óbudai Árpád Gimnázium
arpad

 

Szent István Gimnázium

sztistvan

Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium
vpg

hujter calculus

hujterbalint k2020. augusztus 16.

 

Az előadás elhangzott 2019-ben Gödöllőn, az 59. Rátz László Vándorgyűlésen.

 

Én úgy tanultam az analízist (előbb specmatos gimnazista aztán meg matematikus egyetemista koromban is), hogy először a sorozatok határértékét, aztán a függvények határértékét és folytonosságát, aztán a deriválást és végül az integrálást. Logikus, hiszen a definíciók és tételek így épülnek szépen egymásra.

 

Viszont amikor így tanítottam, mégis elkezdett nyugtalanítani valami: miért pont azok a definíciók, amik (pl. a határértéké vagy a folytonosságé); egyáltalán miért érdekes ezeket vizsgálni? Nem éppen azért mert a függvény-határérték adja majd a deriválás jó definícióját, a folytonos függvények meg éppen az integrálható függvények legfontosabb osztályát? Az emberiség már régóta vígan derivált és integrált, mire Weierstrass és kortársai megalkották azokat a definíciókat, amelyekre az analízist felépítjük...

 

Na de akkor mit is kellene először tanítani?

 

Az előadásom célja, hogy együtt gondolkodjunk ennek lehetőségeiről.

 

  Megtekintés Letöltés
Előadás

Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

HivatalosHonlap Matkonyv InformatikaPortal KemiaPortal  
FizikaPortal KulturtortenetiEnciklopedia AlsosPortal TortenelemFilozofia
BiologiaPortal BiologiaPortal MagyarPortal MagyarPortal
  BiologiaPortal MagyarPortal  

QR kód

Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

QR

 

 

 

Bejelentkezés cikkíróknak