A ”cetlis” feladat lényege: A gyerekek gondolkodhatnak, számolhatnak írásban, vagy fejben, semmilyen részletre nem vagyunk kíváncsiak, eredményüket egy névvel ellátott cetlire írják, és kisétálnak a tanári asztalhoz, ott írással lefordítva leteszik. Ezután helyremenve vagy az előre kijelölt tartalék feladattal foglalkoznak, vagy türelmesen várnak.  (Az előbbire főleg ott van szükség, ahol nagy tempóbeli különbségek vannak osztályon belül.) A tanár jelzi, ha letelt a feladatra szánt idő, ezután már cetlit kivinni nem szabad.

Most lehet ellenőrizni! Én előbb a cetliket szoktam átlapozni, majd közlöm, hogy hány jót kaptam – így volt eddig a „legizgalmasabb”. Ezután megbeszélés, hogy kérjünk-e részletes indoklást, mindig a feladat döntse el. A cetlis nálam mindig nehezebb, pontszerző feladat, csak a jó cetliket osztjuk tehát vissza a megszerzett elismeréssel.