Mocsár
Játékosok száma: 6-16
Kellékek: francia kártya, a játékosok számától függően 1-2 csomag.
A játék menete: Az összes kártyát kiosztjuk, úgy hogy mindenkinek ugyanannyi jusson, játékosonként 10-12. A kártyák értéksorrendje a megszokottól annyiban tér el, hogy mivel a Joker és a 2-es teljesen egyértékű, ezért a legkisebb értékű kártya a 3-as lesz. A kártyák színe semmilyen szerepet nem tölt be a játékban. A játékosok között is van egy sorrend, e szerint is ülnek: az első három a Király, a Herceg, és a Gróf, míg az utolsó három a Paraszt, a Koldus, és a Hanyistók. E „szélsőségek” közt foglal helyet a Mocsár. Ők azok, akik könnyen lecsúszhatnak, de szerencséjükre ugyanilyen könnyen fel is kapaszkodhatnak a játék képzeletbeli ranglétráján. A játékosok úgy ülnek egy asztal körül sorban, hogy a Király és a Hanyistók, a Herceg és a Koldus, illetve a Gróf és a Paraszt, szembe legyenek egymással:

Az osztás után a 3 „kiemelt pár” lapokat cserél. Az alsóház három cifra tagja a legjobb, a felsőházé a legrosszabb lapjait fogja odaadni. Érdemeiknek megfelelően, a Hanyistók-Király pár 3-at, a Herceg-Koldus 2-őt, a Gróf-Paraszt pedig 1-et cserél. A legrosszabb, illetve legjobb lapokat az értékeiknek megfelelően kell meghatározni. A növekvő sorrend: 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9; 10; Jumbó; Dáma; Király; Ász; Joker-2-es.
A játékot mindig a Király kezdi, és sorba utána rak mindenki. Aki kezd, ugyanolyan lapokból akármennyit letehet (mondjuk 3db 5-öst). Az utána a következőnek pontosan annyi, egymással megegyező, és legalább akkora értékű kártyát kell tennie, mint amennyit az előző tett (pl.: 3db 7-es). Aki nem tud, vagy nem akar rakni, az passzolhat. A rakott kártyák értéke egy idő után nagy lesz, és már senki sem tud (/akar) rakni. Amikor mindenki egymásután passzol, akkor a körnek vége van, az eddig lerakott kártyákat félre lehet tenni. Új kör kezdődik, melyben az fog kezdeni, aki az előbb utoljára rakott lapot. Mindenkinek az a célja, hogy az összes lapját minél előbb lerakja. Ha valaki lerakta a kártyáit, kimegy. Aki először megy ki, az lesz a következő játékban a Király, aki másodszor, az a Herceg, tehát a kimenés sorrendjében fognak majd az asztalnál ülni.
A Joker szerepe: Ha valaki több ugyanolyan kártyát tesz le, akkor köztük lehet Joker is, ami ilyenkor értelemszerűen a többi lappal megegyező értékűnek számít. Az összes ilyenkor letett lap között viszont a Jokerek (2-esek) arányának kisebbnek kell lennie 50%-nál. Tehát 2db Ász és 1db Joker letehető, de 2db Ász és 2db Joker már nem.
Ha valaki annyi Jokert egyszerre letesz, amennyi rendes lapot kellene tennie, akkor a körnek vége van, aki az imént befagyasztotta az előző kört a Jollyaival, az kezd.