Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

FaceBook oldalunk

Látogatók

Mai496
Heti2053
Havi34672
Összes1050095

IP: 18.208.211.150 Unknown - Unknown 2019. március 19. kedd, 10:01

Ki van itt?

Guests : 132 guests online Members : No members online

Honlapok

SULINET Matematika

Oktatási Hivatal

Versenyvizsga portál
banvv

Matematika Portálok

Berzsenyi Dániel Gimnázium

berzsenyi

Óbudai Árpád Gimnázium
arpad

 

Szent István Gimnázium

sztistvan

A gondolkodás öröme
gondolkodasorome

Keresés az Arany Dániel Matematikaverseny (AranyD) feladatbankjában

Találatok száma laponként:
Keresési szűrő: ad_20162017_h1k2f
 
Találatok száma: 4 ( listázott találatok: 1 ... 4 )

1. találat: ARANYD 2016/2017 Haladó I. kategória 2. forduló 1. feladat ( AD_20162017_h1k2f1f )
Témakör: *Algebra (diophantoszi)

Melyek azok az (a; b) egész számpárok, amelyekre teljesül az alábbi egyenlőtlenség:

$ a^2+7b^2\le4ab+6b? $

 



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba
2. találat: ARANYD 2016/2017 Haladó I. kategória 2. forduló 2. feladat ( AD_20162017_h1k2f2f )
Témakör: *Geometria (terület, osztópont)

Adott az ABC háromszög. Legyen P az AB oldal harmadoló pontja, Q a BC oldal negyedelő pontja, valamint R a CA oldal ötödölő pontja az ábrán látható módon. Határozzuk meg a P QR és az ABC háromszögek területének arányát.



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba
3. találat: ARANYD 2016/2017 Haladó I. kategória 2. forduló 3. feladat ( AD_20162017_h1k2f3f )
Témakör: *Algebra (egyenlet, négyzetgyök)

Oldjuk meg a következő egyenletet a valós számok halmazán:

$ \sqrt{x+\sqrt{x}}-\sqrt{x-\sqrt{x}}=\dfrac{3}{2}\sqrt{\dfrac{x}{x+\sqrt{x}}} $

 



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba
4. találat: ARANYD 2016/2017 Haladó I. kategória 2. forduló 4. feladat ( AD_20162017_h1k2f4f )
Témakör: *Kombinatorika (tábla, kitöltés)

Adott egy 8 × 8-as táblázat. Nevezzük főátlónak az a1 – h8 átlót. A főátló alatti mezőket 0-kal töltjük ki, míg a többi mezőbe pozitív egészeket írunk. A kitöltés után kiszámoljuk a sor-, illetve oszlopösszegeket. Lehetséges-e, hogy az 1, 2, 3, . . . , 16 számokat kapjuk eredményül (valamilyen sorrendben)?

b) Ha egy 7 × 7-es táblánk van, akkor lehetséges-e, hogy az 1, 2, 3, . . . , 14 számokat kapjuk eredményül (valamilyen sorrendben)?



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba

QR kód

Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

QR

 

 

 

Bejelentkezés cikkíróknak


Joomla template: szsnjm3-001
(c) Szoldatics József (www.szolda.hu), Eszesen KFt. 2011/2016