Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

FaceBook oldalunk

Látogatók

Mai680
Heti2312
Havi45813
Összes1061236

IP: 107.23.176.162 Unknown - Unknown 2019. március 26. kedd, 12:20

Ki van itt?

Guests : 55 guests online Members : No members online

Honlapok

SULINET Matematika

Oktatási Hivatal

Versenyvizsga portál
banvv

Matematika Portálok

Berzsenyi Dániel Gimnázium

berzsenyi

Óbudai Árpád Gimnázium
arpad

 

Szent István Gimnázium

sztistvan

A gondolkodás öröme
gondolkodasorome

Keresés az Arany Dániel Matematikaverseny (AranyD) feladatbankjában

Találatok száma laponként:
Keresési szűrő: ad_20172018_k1k2f
 
Találatok száma: 5 ( listázott találatok: 1 ... 5 )

1. találat: ARANYD 2017/2018 Kezdő I. kategória és II. kategória 2. forduló, III. kategória 1. forduló 1. feladat ( AD_20172018_k1k2f1f, AD_20172018_k2k2f1f, AD_20172018_k3k1f1f )
Témakör: *Geometria (szög)

Az ABCD szimmetrikus trapézban $ AB || CD $ és $ AB \ge CD $ . E és F a BC, illetve CD oldalak egy-egy belső pontja. Tudjuk, hogy CE=CF. Az EF egyenes az AD egyenest a G pontban metszi. Mekkorák a trapéz szögei, ha a DFG háromszög egyenlő szárú?



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba
2. találat: ARANYD 2017/2018 Kezdő I. kategória és II. kategória 2. forduló, III. kategória 1. forduló 2. feladat ( AD_20172018_k1k2f2f, AD_20172018_k2k2f2f, AD_20172018_k3k1f2f )
Témakör: *Algebra

Mutassuk meg, hogy tetszőleges a , b , c valós számok esetén a következő számok között biztosan van legalább egy olyan, amelyik nem negatív: $ 4a^2 - 2b + 1,\ b^2 + 2c + 4 $ , és $ c^2-8a+ 1 $



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba
3. találat: ARANYD 2017/2018 Kezdő I. kategória és II. kategória 2. forduló, III. kategória 1. forduló 3. feladat ( AD_20172018_k1k2f3f, AD_20172018_k2k2f3f, AD_20172018_k3k1f3f )
Témakör: *Algebra

Egy iskola igazgatója összehívta az osztályok küldöttjeit (összesen 32 tanulót), hogy választ kapjon az alábbi kérdésekre:

a) Kezdődjön-e fél órával később a tanítás?

b) Jó lenne-e, ha a testnevelés órák a tízórai szünet előtt lennének megtartva?

c) Szeretnék-e a tanulók, ha a rajzórák szerdánként lennének?

A szavazásról a következőket tudjuk. A korai testnevelés órákat csak 16-an támogatták, az első kérdésre 17, míg a harmadikra 25 igen szavazat érkezett. Az első kérdésre igennel válaszolók közül 8-an nem akartak korán tornázni, 6-an pedig szerdán rajzolni. Azok, akik a második és harmadik kérdésre is igennel válaszoltak 12-en voltak, de ennek a társaságnak a fele nem szerette volna, ha a tanítás később kezdődik. Hány küldött szavazott minden kérdésre igennel? Hányan szavaztak minden kérdésre nemmel?



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba
4. találat: ARANYD 2017/2018 Kezdő I. kategória és II. kategória 2. forduló, III. kategória 1. forduló 4. feladat ( AD_20172018_k1k2f4f, AD_20172018_k2k2f4f, AD_20172018_k3k1f4f )
Témakör: *Algebra

Az osztály matematika órán a faktoriális fogalmát tanulta: egy n pozitív egész szám faktoriálisa az n-nél nem nagyobb pozitív egészek szorzatát jelenti, jelölése n!. Kiszámolták 1-től 20-ig a pozitív egész számok szorzatát, majd a kapott 19-jegyű számot felírták a táblára. Szünetben azonban valaki letörölt néhány számjegyet, így most a táblán a következő egyenlőség látható:

$ 20!=243290200\square 1766\square \square \square \square \square $

ahol a $ \square $ -ek helyén álló számjegyek már nem olvashatóak. Határozd meg a hiányzó számjegyeket a szorzat kiszámolása nélkül!



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba
5. találat: ARANYD 2017/2018 Kezdő I. kategória és II. kategória 2. forduló, III. kategória 1. forduló 5. feladat ( AD_20172018_k1k2f5f, AD_20172018_k2k2f5f, AD_20172018_k3k1f5f )
Témakör: *Algebra

Az első síknegyedben a ( 0; 0 ) pontból kiindulva sorra vesszük az egész koordinátájú pontokat az ábra szerint. (Tehát például a (2; 1 ) pont a 8-as sorszámot kapja.)

a) Határozd meg a ( 12; 2017) pont sorszámát!

b) Melyik ponthoz rendeljük a 2018-as sorszámot?



Megtekintés helyben:     Megtekintés új oldalon:          Feladatlapba

QR kód

Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

QR

 

 

 

Bejelentkezés cikkíróknak


Joomla template: szsnjm3-001
(c) Szoldatics József (www.szolda.hu), Eszesen KFt. 2011/2016